۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی را که سابقه بیست و پنج ساله دارد، به عنوان یکی از اصلی ترین فعالیت های فرهنگی خود در نظر می گیرد.

برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی توسط رایزنی فرهنگی که سابقه بیست و پنج ساله دارد، به عنوان یکی از اصلی ترین فعالیت های فرهنگی به شمار می آید.رایزنی فرهنگی تنها نهاد به رسمیت شناخته شده ای است که به آموزش زبان فارسی در سطح غیر دانشگاهی می پردازد و توانسته در طول سالهای گذشته از اعتبار و جایگاه خاصی در این کشور برخوردار گردد.دانشجویان دوره های آموزش زبان فارسی این نمایندگی را ایرانیان نسل دوم و سوم، همسران ایتالیایی ایرانیان مقیم، دانشجویان زبان فارسی دانشگاهها و علاقمندان زبان و فرهنگ فارسی تشکیل می دهند.برگزاری برخط این دوره ها باعث شده که علاقمندان نه تنها از کشور ایتالیا بلکه از برخی از کشورهای خارجی نیز که به زبان ایتالیایی آشنایی دارند در این دوره شرکت نمایند.

 آموزش این دوره بر عهده مدرس فارسی زبان؛ خانم دکتر اسماعیلی بود که در سه سطح مقدماتی (اول و دوم)؛ متوسطه (اول و دوم) و پیشرفته؛ مشتمل بر ده جلسه آموزشی به مدت یک ساعت و نیم (مجموعا 75 ساعت) مطابق استاندارهای آموزشی برگزار گردید. در پایان دوره، از فارسی آموزانی که در 80 درصد از ساعات آموزشی حضور داشته باشند، آزمون پایانی مهارت های خواندن؛ نوشتن؛ سخن گفتن؛ و... به عمل آمده، و برای حائزین نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره صادر شد.دوره های آموزش زبان فارسی توسط رایزنی فرهنگی به صورت آنلاین در بهترین پلتفرم آموزشی با قابلیت ارتباط دو جانبه و گروهی برای افراد برگزار می شود.برنامه آموزش ارائه شده در این به شرح ذیل می باشد:

¡ دوره مقدماتی اول:

آشنایی با الفبای فارسی، واکه و هجا ها در زبان فارسی، فرم نوشتاری و تلفظ الفبای زبان فارسی،  ترکیب واکه و هجا در زبان فارسی، ترتیب بندی در جمله، صرف فعل بودن، ضمایر شخصی، نقش اضافه، صرف فعل بودن فرم کوتاه ، آشنایی با کلمات پرسشی از قبیل؛ آیا، کجایی، اهل کجا، چی، چه و تمرین پرسش و پاسخ با این کلمات پرسشی، آشنایی با فرم محاوره این پرسش و پاسخ ها.

 ¡ دوره مقدماتی دوم:

آشنایی با حروف اضافه و استفاده آنها در زبان گفتاری : صرف فعل داشتن، آشنایی با کلمه پرسشی چند، صرف افعال در زبان حال اخباری، صرف افعال مرکب در زمان حال اخباری، تمرین مهارت مکالمه، روخوانی و نوشتن با استفاده از این دو زمان، آشنایی با فرم محاوره ی افعال در زمان حال اخباری

¡ دوره مقدماتی سوم

آشنایی با مفرد و جمع، آشنایی با زمان و ساعت، آشنایی با صفت های ساده، برتر و عالی، آشنایی با صفات و ضمایر اشاره، صرف فعل امر، تمرین های مهارت های مکالمه، روخوانی و نوشتن بر اساس دستور آموزش داده شده، آشنایی با فرم محاوره افعال و واژه ها بر اساس نکات دستوری آموزش داده شده

¡ دوره متوسطه اول

آشنایی با زمان گذشته استمراری و زمان حال ناتمام و گذشته ی ناتمام

زمان حال التزامی، کاربرد های مختلف  زمان حال التزامی ، آشنایی با «را» . کاربردهای مختلف را در زبان فارسی.

آشنایی با زمان گذشته نقلی و کاربرد آن. آشنایی با زمان گذشته ی دور و کاربرد آن.

آشنایی با زمان گذشته ی دور و کاربرد آن در زبان فارسی. انجام تمرین های متمرکز بر این زمان دستوری

آشنایی با حرف «را » و نقش آن در زبان فارسی

آشنایی با فرم محاوره بعضی از افعال و واژه ها. تمرینات کاربردی برای تقویت مهارت شنیدن و مکالمه

¡دوره متوسطه دوم:

در این دوره برای تقویت متمرکز تر مهارت گفتگو هر جلسه از کلاس به یک موضوع خاص اختصاص داده شد و زبان آموزان برای هر جلسه سوالاتی را در زمینه موضوع مربوطه پاسخ داده و گفتگو می کردند. علاوه براین برای مهارت خواندن زبان آموزان روخوانی تند از متون مختلفی در نظر گرفته شده بود. این گروه به دو دسته تقسیم بندی شده بود و برای گروه متوسطه دوم ( الف) موضوعات ساده تر برای گفتگو در نظر گرفته شده بود.گروه متوسطه ( ب) موضوعات مهم تری برای مهارت گفتگو در نظر گرفته شده بود در این دوره بعضی از نکات دستوری نیز آموزش داده شد: ماضی التزامی و نقش اگر در زبان فارسی و ساختار جملات شرطی

¡دوره متوسطه سوم

هر زبان آموز در یک موضوع دلخواه هر هفته تحقیق کرده و خلاصه موضوع خود را به صورت گزارش نقل بیان کرده و یا به صورت کتبی ارایه میداد.هم چنین برای تقویت مهارت شنیدن فایل های مختلف صوتی در زمینه های به دانش آموزان ارائه و از ایشان خواسته می شد در خصوص موضوع، مطالبی را بیان کنند.

¡ دوره پیشرفته

دانش آموزان این گروه از تسلط نسبتا کافی به زبان فارسی برخوردار بوده و بیشتر به تقویت توانایی شنیداری و درک مطلب می پردازند. هر جلسه با انتخاب یک موضوع نسبت به جمع آوری مطالب اقدام و در خصوص موضوع انتخاب شده به گفتگو می پردازند. تماشای فیلم های ایرانی و نقد آن یکی از موارد مورد توجه این گروه می باشد.

کد خبر 15263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =